Политика за гаранционно обслужване

Продуктите на Alpin се предлагат с гаранционен срок, който е съобразен с изискванията на българското законодателство:

Вносителя/Сервизната организация гарантира за дефекти в дизайна, материалите и работата на уреда за период от 24 месеца от датата, на която оборудването е закупено от първоначалния собственик със съответната гаранционна карта и документ за покупка. Гаранционният период може да бъде удължен до 36 месеца, в случай, че уреда е преминал всяка година на ежегодна техническа профилактика.

Продуктът подлежи на режим на периодична поддръжка (веднъж на всеки 12 месеца), в съответствие с указанията за поддръжка на производителя, както са определени по-долу. Отговорност на крайния потребител е да демонстрира редовната поддръжка и проверка на системата. Проверката и поддръжката трябва да се извършват от подходящо обучен и квалифициран техник.

След приключване на работи по поддръжката и инспекцията, на крайния потребител трябва да бъде оставена подробна и точна документация, която може да се изисква при предявяване на гаранционна претенция.

Дефектите на оборудването, обхванати от тази гаранция, ще бъдат ремонтирани или заменени по преценка на сервизната организация без разходи за собственика за части и труд в рамките на гаранционния срок.

Всички вложени части, които са подменени съгласно тази гаранция, подлежат на гаранционно обслужване в съответствие с условията на тази гаранция за остатъка от първоначалния гаранционен срок.

Освен в случаите, в които не са в съответствие със законовите права на собственика и правата, предоставени от тази гаранция, всички други гаранции и всяка отговорност на вносителя (Актон електроникс ООД) и производителя за всякакви директни и последващи загуби или щети са изрично изключени.

Гаранционни условия:

Гаранцията е валидна само на територията на Република България

Независимо от настоящата търговска гаранция, продавачът отговаря за липса на съответствия на потребителската стока с договора за продажба.

Тази гаранция е валидна само ако е попълнена изцяло и четливо в момента на получаване на стоката, съдържа името и печата на продавача и монтажника, подписа на клиента. Техническа профилактика се провежда редовно на всеки 12 месеца.

ВНИМАНИЕ! Подправени, неправилно и непълно попълнени гаранционни карти, както и увредени такива, са невалидни.

1. Гаранционния срок започва да тече от датата на монтажа, но не по-късно от 6 (шест) месеца от датата на закупуване на уреда.

Тази гаранция не се отнася за:

1.1. Текуща поддръжка (например почистване на прах или лед).

1.2. Дистанционно управление, пластмасовите и стъклените части, намиращи се по външните стени на уреда, външни свързващи кабели и тръби, и други принадлежности и аксесоари.

1.3. Козметични повреди по външната страна на корпуса, както и за нормалното износване на механични компоненти, подложени на износване в процеса на нормална (предписана) експлоатация.

1.4 Консумативи (например хладилен агент, масло, гликол)

2. В случай на ремонт:

2.1. Гаранционния срок не тече по време на престоя на изделието в сервиза.

2.2. Вносителят и сервизът не могат да бъдат отговорни за пропуснати ползи и последвали загуби в следствие на дефекта на стоката или престоя ѝ в сервиза.

2.3. В случаите на нужда от замяна на части, възли или детайли при ремонт, дефектните такива стават собственост на сервиза и се вземат от сервизния техник за отчетност.

Срокът за извършване на ремонта варира в зависимост от сложността му и доставката на резервни части, като максимални период е не повече от 30 дни от датата на приемане в сервиз.

3. Безплатно гаранционно обслужване може да бъде отказано в следните случаи:

3.1. Монтаж от неоторизирани лица и фирми без нужните лицензи и сертификати.

3.2. Когато не са спазени указанията за съхранение, монтаж и експлоатация, посочени в ръководството на изделието.

3.3. Когато има несъответствие между данните в документите и самата стока или когато табелката със серийния номер е била отстранена или заменена по какъвто и да е начин.

3.4. Когато е правен опит за отстраняване на дефекта от купувача или други неупълномощени лица.

3.5. Когато мощността на изделието не отговаря на обема и вида на помещението, където е монтирано (неправилно оразмеряване). Оторизираните монтажни центрове са длъжни да следят за правилното назначение (съгласно технически изчисления към проекта по част ОВК) на

климатизаторите за всеки конкретен обект. При констатирани нарушения в определянето на мощността, монтажния център, извършил инсталацията, както и търговската фирма, извършила продажбата, носят материална отговорност по възстановяването на евентулано възникнал дефект по време на гаранционния срок. При изрично желание от стана на клиента да закупи климатизатор, с по-малка от необходимата мощност гаранционната карта не се попълва и машината не е предмет на безплатно гаранционно обслужване.

3.6 Когата повредата е настъпила в следствие на попадане на външно тяло (течност, прах в голяма степен, инсекти и насекоми и др.), под действието на агресивна външна среда или не са полагани елементарни грижи за техниката.

3.7 Когато дефекта е в следствие на сътресения, удари, механични или електрически претоварвания, получени в следствие на небрежно отношение, при транспорт или природни бедствия (мълнии, наводнения и др.) при токов удар или неизправности в захранващата мрежа или други причини извън контрола на вносителя/сервиза или форсмажорни обстоятелства.

4. Климатизаторът не е напълно ефективен и работи с по-малък КПД в следните случаи:

4.1. Висока влажност />80%/ на вътрешната или външна околна среда /от-5С до +5С/, както и в близост до водни басейни.

4.2. При температури, по-ниски или по-високи от нормално предвидените за дадения модел.

4.3. При отворени врати и прозорци на помещението, в което е монтиран.

4.4. При непочистени филтри на вътрешното тяло.

4.5. Когато не са взети под внимание характерните особености на помещeнието, предназначение, изложение, остъкляемост, топлоизолация, наличие на вентилация, етажност и др.

За да се постигне зададената температура, климатика трябва да работи 24 часа, като препоръчителната температура в режим на отопление е 22С-25С, за да се предотврати заледяването на външното тяло при минусови температури.

5. Процес на рекламация

5.1 В случай на функционално смущение на продукта крайният потребител трябва да се свърже с инсталатора, който първоначално е инсталирал продукта, или когато това не е възможно с търговеца от който е закупил устройството. Референтният модел на продукта, серийният номер на артикула, както и документ за извършената покупка ще се изискват като доказателство за покупката. Вносителят и производителят си запазват правото да проверяват допустимостта на всички претенции, за да се предпази от измамни, невалидни или повтарящи се претенции.

5.2 Формулярът за искане за гаранция трябва да бъде попълнен и върнат на Вносителя/Сервизната организация от Крайния потребител или Инсталатор. Непредставянето на правилно попълнена документация ще забави искането и Вносителя/Сервизната организация си запазва правото да откаже всяка претенция, когато е предоставена неправилно изпълнена документация.

5.3 В случай, че възникне спор, Вносителя/Сервизната организация може да изиска достъп за извършване на проверка на Продукта, за да потвърди претенцията. Ако се установи, че повредата е в резултат на неправилна инсталация и / или подбор и т.н., Вносителя/Сервизната организация си запазва правото да предяви претенции за разходите за посещението при стандартната ни дневна цена (300.00 лв без ДДС). Това изключва всякакви допълнителни разходи за пътуване / настаняване, необходими за посещение. Стандартната дневна ставка ще покрива посещаемостта в радиус от 100 километра от нашето главно управление, както е описано в края на този документ.

6. Процес на ремонт

След проверка на системата Вносителя/Сервизната организация ще определи (пряко или чрез намесата на оторизирана трета страна), ако дефектът е предмет на гаранцията. В случай, че дефектът е предмет на удължена гаранция, Вносителя/Сервизната организация (чрез намесата на оторизирана трета страна) ще поправи дефекта.

Когато гаранционното обслужване включва замяна на продукт или подмяна на част, при спазване на приложимото законодателство, замененият модул или заменен артикул става собственост на Вносителя. Ако след многократни усилия Вносителя/Сервизната организация не е в състояние да възстанови продукта в добро работно състояние, по преценка на Вносителя/Сервизната организация ще замени продукта с идентичен или функционално еквивалентен продукт. Заместващият може да бъде нов или обновен елемент.

Където от Вносителя/Сервизната организация се изисква да извърши някакви ремонти, това ще се извърши само ако околната среда се счита за безопасна. Всякакви съответни разрешения за достъп, оценки на риска и изявления за методите са отговорност на клиента. Необходимото оборудване за достъп трябва да бъде предоставено от клиента преди присъствието. Вносителя не поема отговорност за невъзможност за предоставяне на оборудване за достъп, което да доведе до прекъсване на посещението. Вносителя си запазва правото да откаже да извърши работата на обекта, ако инсталацията или околната среда се считат за опасни. В случай на опасни условия Вносителя/Сервизната организация ще посещава сайта само след като бъде получено потвърждение, че условията се считат за безопасни и си запазва правото да таксува за неуспешно посещение. В случай, че монтажа е извършен с подемна техника, отговорност на клиента е да осигури и заплати разходите за подемна техника при нужда от сервизна дейност и достъп до устройството.

Извадка от закона за защита на потребителя

Чл. 33. (1) Когато стоките не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, потребителят има право:
1. да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие;
2. да получи пропорционално намаляване на цената;
3. да развали договора.

(2) В случаите по ал. 1, т. 1 потребителят може да избере между ремонт или замяна на стоката, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за продавача, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай, включително:

1. стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие;
2. значимостта на несъответствието, и
3. възможността да бъде предоставено другото средство за защита на потребителя без значително неудобство за потребителя.
(3) Продавачът може да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително тези по ал. 2, т. 1 и 2.
(4) Потребителят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба в следните случаи:

1. продавачът не е извършил ремонт или замяна на стоката съгласно чл. 34, ал. 1 и 2 или, когато е приложимо, не е извършил ремонт или замяна съгласно чл. 34, ал. 3 и ал. 4 или продавачът е отказал да приведе стоката в съответствие съгласно ал. 3;
2. появи се несъответствие въпреки предприетите от продавача действия за привеждане на стоката в съответствие; при несъответствие на стоки с дълготрайна употреба и на стоки, съдържащи цифрови елементи, продавачът има право да направи втори опит за привеждане на стоката в съответствие в рамките на срока на гаранцията по чл. 31;
3. несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или
4. продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че продавачът няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за потребителя.
(5) Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително. Тежестта на доказване за това дали несъответствието е незначително се носи от продавача.
(6) Потребителят има право да откаже плащането на оставаща част от цената или на част от цената, докато продавачът не изпълни своите задължения за привеждане на стоката в съответствие.
Чл. 34. (1) Ремонтът или замяната на стоките се извършва безплатно в рамките на разумен срок, считано от уведомяването на продавача от потребителя за несъответствието и без значително неудобство за потребителя, като се вземат предвид естеството на стоките и целта, за която са били необходими на потребителя.
(2) За стоки, различни от стоките, съдържащи цифрови елементи, ремонтът или замяната на стоките се извършва безплатно в рамките на един месец, считано от уведомяването на продавача от потребителя за несъответствието и без значително неудобство за потребителя, като се вземат предвид естеството на стоките и целта, за която са били необходими на потребителя.
(3) Когато несъответствието се отстранява чрез ремонт или замяна на стоките, потребителят предоставя стоките на разположение на продавача. При замяна на стоките продавачът взема заменените стоки обратно от потребителя за своя сметка.
(4) Когато извършването на ремонт изисква демонтирането на стоките, които са били инсталирани съобразно тяхното естество и цел, преди да се появи несъответствието, или когато тези стоки трябва да бъдат заменени, задължението на продавача да ремонтира или да замени стоките включва демонтирането на стоките, които не съответстват, и инсталирането на заместващите стоки или на ремонтираните стоки, или поемане на разходите за демонтиране и инсталиране на стоките.
(5) Потребителят не дължи заплащане за обичайната употреба на заменените стоки за времето преди тяхната замяна.
Чл. 35. Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на получените от потребителя стоки и стойността, която биха имали стоките, ако нямаше липса на съответствие.
Чл. 36. (1) Потребителят упражнява правото си да развали договора чрез заявление до продавача, с което го уведомява за решението си да развали договора за продажба.
(2) Когато несъответствието се отнася само за някои от стоките, доставени съгласно договора за продажба, и е налице основание за разваляне на договора съгласно чл. 33, потребителят има право да развали договора за продажба само по отношение на тези стоки, които не съответстват, както и по отношение на всички други стоки, които е придобил заедно със стоките, които не съответстват, ако не може разумно да се очаква, че потребителят ще се съгласи да запази само стоките, които съответстват.
(3) Когато потребителят развали договора за продажба изцяло или частично само по отношение на някои от доставените съгласно договора за продажба стоки, потребителят връща тези стоки на продавача без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е уведомил продавача за решението си да развали договора за продажба. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят е върнал или изпратил стоките обратно на продавача преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане на стоките, в т.ч. експедиране на стоките, са за сметка на продавача.
(4) Продавачът възстановява на потребителя заплатената цена за стоките след тяхното получаване или при представяне на доказателство от потребителя за тяхното изпращане на продавача. Продавачът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за потребителя.
Чл. 37. (1) Потребителят може да упражни правата си по този раздел, както следва:
1. за стоки, различни от стоки, съдържащи цифрови елементи, в срок до две години, считано от доставянето на стоката;
2. за стоки, съдържащи цифрови елементи, когато договорът за продажба предвижда еднократно предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга, независимо от това дали несъответствието се дължи на физическите или цифровите елементи на стоката, в срок до две години, считано от доставянето на стоката и предоставянето на цифровото съдържание или цифровата услуга или в рамките на периода от време, посочен в чл. 31, ал. 1 и 2, без да се възпрепятства прилагането на чл. 28, ал. 3, т. 1;
3. за стоки, съдържащи цифрови елементи, когато договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга за определен период от време, независимо от това дали несъответствието се дължи на физическите или цифровите елементи на стоката, в срок до две години, считано от доставянето на стоката и от започването на непрекъснато предоставяне на цифровото съдържание или цифровата услуга;
4. за стоки, съдържащи цифрови елементи, когато договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга за период, по-дълъг от две години, и несъответствието се дължи на цифровите елементи на стоката, потребителят може да упражни правата си по този раздел в рамките на срока на действие на договора.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за извършване на ремонт или замяна на стоката.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с други срокове за предявяване на иск, различни от тези по ал. 1.